۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۲۶۸۷۴
آیت الله علوی گرگانی خطاب به مسؤولان:

دلسوزانه به مردم خدمت کنید | اهتمام مسؤولان حل مشکلات مردم باشد

دلسوزانه به مردم خدمت کنید | اهتمام مسؤولان حل مشکلات مردم باشد
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که دلسوزانه به مردم خدمت کنید، گفت: تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم به کار گیرید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند می گوید آیات قرآن کریم را برای آگاه کردن مردم از خوبی ها و بدی ها فرستاده ایم و همین مورد نیز از اهداف ارسال انبیا نیز برشمرده شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بشر به تنهایی نمی تواند خوبی ها و بدی ها را درک کند، آیات قرآن کریم و روایات برای تذکردادن و آگاه کردن است، هنگامی که پیامبر اکرم(ص) آیات قران را قرائت می کرد ابولهب و ابوجهل نیز آنها را می شنیدند اما نه تنها هدایت نشدند بلکه گمراه تر نیز شدند و هر مقدار آیات قرانی را می شنیدند ناراحت می شدند در مقابل نیز افرادی مانند سلمان و اباذر با شنیدن آیات ایمانشان افزایش پیدا می کرد بنابراین برخی با شنیدن آیات ایمانشان بالا می رود و برخی نیز لجبازی می کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: در طول تاریخ پیامبران فراوانی را کشته اند در حالی که هیچ کار خطایی انجام نداده بودند چنانچه امام علی(ع) می فرماید در یک روز فقط هفتاد پیامبر را کشتند و پس از آن به امور زندگی خود پرداختند؛ خداوند با وجود این کارها بازهم پیامبر فرستاد به دلیل این که دوست دارد بندگانش را هدایت کند و به آنها علاقه دارد.

وی با قرائت آیه ای از سوره صافات گفت: خداوند می فرماید مردم مسؤول هستند و باید در استفاده از ابزارهایی که به آنها داده ایم پاسخ گو باشند بنابراین ائمه سفارش های فراوانی داشته اند که با چشمان یا گوش خود کار گناهی انجام ندهید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حارث از یاران پیامبر اکرم(ص) که چشمان برزخی داشت که به پیامبر اکرم(ص) می گوید می ترسم با چشمانم گناهی انجام دهم و جهنمی شوم بنابراین درخواست می کند که نابینا شود و چنین نیز می شود و وی برای نابینا شدن خدا را شکر می کند اما در مقابل دیده می شود برخی بیان می کنند خداوند اگر ما را به بهشت نبرد پس چه کسی را می خواهد به بهشت ببرد؟ که این سخن نشان می دهد که مقام خود را بسیار بالا می بینند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان خطاب به حاضران گفت: از شما عزیزان که در لباس مقدس خدمت به نظام هستید استدعا دارم مراقب خود باشید و حقی را ناحق نکنید زیرا انسان در هر جایگاهی که باشد قدرت انجام دادن چنین کاری را دارد بنابراین به افراد مراجعه کننده دلسوزانه خدمت کنید و به مردم اعلام کنید در حد توان حاجت های آنها را برطرف خواهید کرد و مطمئن باشید خداوند اجر آن را خواهد داد./1324/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
مصطفی رستمی
ارسال نظرات